Wady i zalety Google Adwords

Wady i zalety Google Adwords
Właściwie poprowadzona promocja firmy może przynieść wzrost jej rozpoznawalności, co przełoży się na lepszą sprzedaż, a tym samym poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa. Efekty przynoszą odpowiednio zaprojektowane kampanie PPC, czyli wdrażane tzw. Google Ads. Czym są, jakie mają zalety i wady? Sprawdź!

Czym są kampanie PPC i Google Ads?

Są to reklamy wyświetlane w wyszukiwarce oraz na współpracujących z nią kanałach social media i stronach www. Ich wyróżnikiem jest specyficzny model płatności, korzystny dla klienta. Jak sama nazwa wskazuje - kampania PPC (pay per click) - nakłada na inwestora koszty wyłącznie za osiągnięty cel. Oznacza to, że kontrahent nie płaci za samo wyświetlenie komunikatu, a za jego skuteczność, czyli kliknięcie przez użytkownika odnośnika i wejście na promowaną witrynę. Zasady współpracy z agencją marketingową są zatem uczciwe, a osoby, które wykupiły Adsy, nie muszą obawiać się, że stracą pieniądze.

Zalety reklamy PPC w wyszukiwarce i na stronach

Zdecydowanie największą zaletą płatnych kampanii PPC jest szybkie osiąganie zamierzonego celu. O ile pozycjonowanie witryn wymaga najczęściej kilku miesięcy pracy, by zapewnić widoczność w wyszukiwarce, o tyle Google Ads działają niemal natychmiastowo. Jest to reklama internetowa, która najszybciej przynosi pożądane efekty. Dużym plusem jest również jej transparentność. Pozwala ona bardzo łatwo wyliczyć wskaźnik ROI, czyli stopień zwrotu z inwestycji. Dzięki temu klient od samego początku może śledzić realną skuteczność reklamy i sprawdzać, czy ponoszone koszty zamieniają się w korzyści. Inwestor może liczyć również na zwiększenie swojej rozpoznawalności i dotarcie do szerokiego grona klientów, którzy w dodatku są potencjalnie zainteresowani ofertą, co w krótkim czasie pozwoli poprawić sprzedaż i zwiększyć zyski. Specjalista prowadzący działania marketingowe może też bez problemu przedefiniować strategię doboru oraz dopasowania fraz kluczowych i edytować je aktualnie do potrzeb. Jest to narzędzie, które świetnie sprawdzi się do promowania sezonowych wyprzedaży itp.

Wady Google Ads

Choć Adsy są efektywne, a dla inwestora mało ryzykowne, jak wszystkie usługi, mają swoje niedociągnięcia. Największym dla kontrahentów są koszty, które w dłuższej perspektywie są wyższe od tych, jakie należy przeznaczyć na SEO. Biorąc jednak pod uwagę, że kampania PPC jest bardzo skuteczna, przynosi upragnione rezultaty bardzo szybko, a płatność naliczana jest tylko za osiągnięty cel, można stwierdzić, że zdecydowanie warto ponieść ten wydatek.

Określ swoje cele - działaj świadomie

Stawiając na Google Ads, możesz naprawdę wiele zyskać. Ważne jest jednak, żeby reklamy były odpowiednio zaplanowane, dostosowane do celu, jaki zamierzasz osiągnąć. Przedstaw pracownikom agencji, czy chcesz pozyskać klientów na stałe, czy zależy Ci jedynie na okazjonalnym zwiększeniu sprzedaży - np. przed świętami, a z pewnością uzyskasz efektywną kampanię.