Czym są i na czym polegają kampanie RLSA?

Czym są i na czym polegają kampanie RLSA?
Sukces w działaniach promocyjnych wymaga łączenia różnych technik. Praca na kilku polach przynosi najlepsze efekty. Czasami zamiast kolejny raz starać się o dotarcie do nowych odbiorców i ich pozyskanie, warto poświęcić uwagę tym, którzy już firmę znają i byli na jej stronie. Remarketing to jeden z rodzajów Google Ads. Sprawdź, na czym polega.

Czym jest remarketing?

RLSA to kampanie PPC, czyli płatne reklamy zamieszczane w wyszukiwarce oraz na rożnych witrynach www, a także w social mediach (np. na Facebooku czy Youtube).  Najczęściej przybierają formę bannerów, które łączą motywy graficzne, zdjęcia produktów z krótkim tekstem lub chwytliwym sloganem. Ich wyróżnikiem jest uczciwy model płatności. Inwestor, który zdecyduje się wykupić prowadzenie takiej strategii zachęcającej klienta do zakupu, płaci tylko za efekt, czyli kliknięcie przez użytkownika banneru i odwiedziny sklepu.

Jak działają Google Ads oparte na remarketingu?

Specjalista podejmujący się prowadzenia kampanii PPC tego typu kieruje przygotowane komunikaty do osób, które już były na stronie promowanej firmy, sprawdzały ofertę, wyraziły zaciekawienie proponowanymi w katalogu produktami. Odbiorcy należą zatem do grupy osób potencjalnie zainteresowanych danym asortymentem. Mogą to być zarówno użytkownicy, którzy mimo wizyty na witrynie nie dokonali zakupu (z różnych przyczyn), jak i klienci (też stali) mający na swoim koncie złożone zamówienie. Na tym właśnie polega remarketing. Jest to działanie, którego celami są:
  • przypomnienie o ofercie danego przedsiębiorstwa,
  • ponowne skłonienie do zastanowienia się nad potrzebą zakupu pewnego artykułu (również wykreowanie tej potrzeby),
  • poinformowanie np. stałego nabywcę o nowym towarze czy atrakcyjnej promocji.
Podstawowym zadaniem Google Ads opartych na remarketingu jest zatem odświeżenie u odbiorcy świadomości istnienia na rynku danej firmy lub dostępności interesujących go produktów.

Zalety RLSA

Największą korzyścią, jaką przynoszą kampanie PPC typu RLSA, jest szybkie oddziaływanie. Odmiennie od aktywności SEO, Adsy opierające się na technice przypominania mogą przynieść natychmiastowy efekt. Plusem jest wysoka skuteczność, która wynika z kierowania komunikatów do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Zaletą jest też możliwość łatwego ustalenia współczynnika ROI - analizy, czy ponoszone koszty zwracają się i w jakim stopniu. Finalnie Adsy przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży i poprawy zysków. Dobrym pomysłem jest ich wdrażanie np. podczas sezonowej wyprzedaży czy przed okresem kojarzonym z prezentami (jak Walentynki).

Kampanie PPC muszą być odpowiednio zaprojektowane

Szanse na powodzenie mają odpowiednio zaprojektowane reklamy, które łączą w sobie atrakcyjność wizualną z delikatną, nienachalną perswazją. Kampanie Google Adwords muszą być dostosowane do profilu potencjalnego odbiorcy. Targetowanie komunikatu nie jest łatwe, ale warto poświęcić na to czas. Właściwie skonstruowany remarketing potrafi zachęcić do zakupu.